miercuri, februarie 15, 2012

PROBLEMELE DIN BIBLIOTECILE MICI - povestea din Daraban


în ciuda vârstei reale (38), cred că mă puteți considera un ”tânăr bibliotecar”. De fapt, cred că ”tânăr bibliotecar” o să fiu și atunci când va trebui să ies la pensie, căci vreau să lucrez în bibliotecă atât timp cât voi fi capabil să fac ceva pentru ea. Biblioteca mea este una destul de mică din punct de vedere al fondului de carte (30.000 de unități), mare din punct de vedere al spațiului. Dacă mă raportez la asta, cred că mă număr printre norocoși. Clădirea este una foarte veche, construită în anul 1834, și a fost reședința unui moșier, care a întemeiat și târgul Darabani.

Dar printre cursuri, am reușit să fac și la bibliotecă ceea ce mi-am propus: am terminat amenajarea sălii de lectură, într-un spațiu cu o arhitectură frumoasă, care nu avea nici geamuri atunci când am intrat eu în bibliotecă, iar în mijlocul ei trona o grămadă de lemne;


Sala de lectură BEFORE

am pregătit sala pentru calculatoarele pe care le voi primi prin programul Biblionet, tot din ”recondiționarea” unei săli nefolosite; am igienizat sălile care nu erau văruite de cel puțin 30 de ani (cum să atragi utilizatori în asemenea condiții?).


Sala de lectură AFTER

Iar în noiembrie, am participat cu un proiect la Concursul de Participare Comunitară, organizat de IREX, și am fost declarat câștigător. A fost prima încercare de acest gen din viața mea, iar faptul că am început cu dreptul, mi-a dat încredere că se poate și mai mult. În cadrul proiectului ”Ideile noastre contează!” mi-am propus să editez o publicație școlară cu elevii de la liceul din oraș, și să înființez un club de fotografie și de creație artistică. Deja am achiziționat echipamentele necesare, pentru care am primit finanțare, am creat colectivul redacțional al revistei, acum urmează să lansăm un concurs de eseuri și creație literară, câștigătorii urmând să fie promovați în paginile revistei START.

Dar orice problemă, oricât ar fi de grea, cu perseverență, se rezolvă. Noi nu trebuie decât să găsim soluțiile optime, și să le aplicăm, pentru binele nostru personal, al celor cărora le oferim serviciile noastre și nu în ultimul rând pentru prestigiul acestei instituții, importantă într-o comunitate care se respectă.


Tot articolul: http://blogtibro.wordpress.com/2012/02/10/problemele-din-bibliotecile-mici/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu